Přemýšlíte, že pohostíte návštěvu namísto sušenek a sladkých dortíků směsí oříšků? Správná volba! Povíme vám, proč tomu tak je.

Budou vám chutnat – ořechová bábovka s vlašskými ořechy, čokoláda s lískovými oříšky, kešu ořechy v jogurtu, to vše jsou známé dobroty, s nimiž se setkáváme již dlouhá léta. Oříšky si však můžete namíchat i se sušeným ovocem anebo je rozemlít v mixéru třeba s arašídy, s nimiž dostanou další chuťový rozměr. Můžete je pak třeba nasypat na lívance s jahodovou polevou.

pistáciové oříšky

Poskytnou minerály a stopové prvky – víte, že pečivo z bílé mouky a sladkosti z bílého cukru vás okrádají jako zloději? Ano, odebírají z vašeho těla zásoby minerálních a stopových prvků, aby bylo možné bezpečně zpracovat silně kyselinotvorné složky, jimiž jsou právě vymletá mouka a bílý cukr. Oříšky vám naopak minerály a stopové prvky poskytnou v bohatém množství.

oříšky v miskách

Vitamínů je v nich také dost – zejména vitamín E a vitamíny skupiny B. Oříšky jsou perfektní na nervovou soustavu, pomáhají jako účinná prevence proti depresím, úzkostem a mizerné náladě.

L-Tryptofan – Když už jsme se zmínili o té mizerné náladě, rádi bychom vám připomněli, že zejména oříšky kešu obsahují značné množství této důležité látky, která je nutná pro tvorbu hormonu s názvem Serotonin. Bez něho se vaše tělo neobejde a s jeho deficitem budete zažívat neuvěřitelně hluboké depresivní stavy, které mohou dojít až k sebevražedným sklonům.

A co omega -3 – důležitá složka stravy, nenasycená mastná kyselina, naprosto zásadní zejména pro práci mozku a jeho správný vývoj. Bohužel je současná strava západní civilizace poměrně chudá na tuto látku, i když se začíná propagovat i v reklamních taženích, kde se však vyzdvihují hlavně mořské tučné ryby a jejich olej. Ve vlašských ořeších jí najdete rovněž zastoupenou a navíc ve vyváženém poměru vůči další potřebné omega-6, a to je dobrá zpráva nejen pro vegany.

Last modified: 3. 1. 2022

Author